DaVidFilmek

DaVidFilmek

Fald fel AMarikát!

2011. március 05. - DaVidFilmek

 Kezdés képpen megjegyezném, pusztán magamnak is, hogy filmes blog létére a DaVidFilmek egyre többet foglalkozik az ételekkel. Ez a címből is kiderülhet valamelyest, annak aki ismeri a tévéből a hasonló című Fald fel Amerikát! műsort, amiben a műsort vezető pasi hatalmas, szinte lehetetlennek tűnő mennyiségű kajákat próbál letuszkolni a torkán. Hol sikerül neki, hol nem. Nagyon szórakoztató, jókat lehet röhögni és a többi.

Nálam viszont kis szójátékkal élve nem Amerikát fogjuk felfalni, hanem a Marikát. Ne aggódjatok semmi kannibalizmus, csak Vega versus Húsevők cikket írok. 

Az utóbbi talán 1 hónapban igyekeztem a lehető legkevesebb húst enni. Kiindulásként elhatároztam, hogy hetente 1 vagy legfeljebb 2 alkalommal eszem majd husikát. Találtam Pécsen egy (az egyetlen a városban) nagyon jó vegetáriánus éttermet, így amikor Pécsen dolgoztam volt hol húsmenteset ennem. Otthon Budapesten, meg ott a Bombay Express vagy a Westendben a Hummus-os. Ha meg nem megyek be a városba, akkor pedig otthon igazi ételcsodákat lehet varázsolni zöldségekből. Nem csak salátát, és ez nekem nagyon fontos, mert a zöldsaláta és társai az agyamra mennének. Ezzel ellentétben rengeteg ízletes vegetáriánus étel létezik csak éppen nem sokan tudják. Főleg húsevők, vagy félig-ex-húsevők, mint én. Nem mondanám magamat vegetáriánusnak, mert nem vagyok az, de meg kell mondanom nem igazán kivánom a húst. Nem hiányzik egy kicsit sem. A testem pedig meghálálja a sok zöldséget és a benne lévő sok rostot és vitamint. Könnyen emésztek, hamar regenrálódok, jobb a közérzetem stb. Nem részletezem tovább mennyivel másképpen érzem magam. Nem olvastam és nem hallottam ezekről semmit, szóval nem más véleményét érzem, hanem a testem reakcióit.

Ezzel el is érkeztem oda, hogy mitől is versus ez a cikk. Mint tudatos (nem teljesen) vegetáriánus, egyre többször hallom meg éttermekben vagy egyéb helyeken (ma is), amint emberek fikázzák a vegetáriánusokat. "Nem egészséges csak zöldséget enni." "Visszamarad a fejlődésben, ha nem eszik húst." "Nem lesz energiája." "Tök hülye." "Én biztos nem bírnék így élni." "Akkor mégis mit eszik, ha nem eszik húst?" "Nem vagyok nyúl, hogy zöldségeket rágjak." Létezik több finomabb és/vagy durvább vélemény is.

Ezeket hallva nem csodálkozom azon, hogy annyira nehéz főleg vidéken vega éttermet találni. Az emberek nagy része baromságnak, sőt egészségtelennek tartja a húsmentes életmódot. Egyik tábor próbálja meggyőzni a másikat arról miért is jó vagy rossz az, ahogyan "én" élek vagy ahogyan "te" élsz. Végeláthatatlan szócséplés az eredménye egy ilyen vitának. Pont, mint mondjuk a (szórakoztató)elektronika szegmenseben az Apple kontra Android. Vagy egyszerűbb és általánosabb példával élve: " Az én .....-om nagyobb (szebb, jobb stb.), mint a tiéd." A pontok helyére mindenki képzeljen oda valamit, ami tetszik. Na ki mire gondol? :P

Ja igen, szóval kié nagyobb? Nem érdekel. Élvezem, a húsmentes lét pozitív hatásait és ha éppen húsra vágyom, hát hamm bekapom. (Hányan fogják azt írni vagy gondolni, hogy hát akkor Kapd be BaMMeg!?) Nem sokan mivel alig egy páran olvassák a DaVdiFilmeket. De talán most, amikor ilyen megosztó dologról írok végre először, ahol egymásnak lehet esni. Húúúú. 

Kinek mi a véleménye? Indítsuk az első DaVidFilmek-es vitát nem éppen filmes témával.

A bejegyzés trackback címe:

https://davidfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr932713090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása