DaVidFilmek

DaVidFilmek

Akram Khan - Bahok

2010. július 20. - davidfilmek

Nos, egyszer már megírtam egy nagyon jó bejegyzést Akram Khanról. Ugyan röviden, mégis szerény személyem szerint jól. Csakhogy a megírt anyag elszállt, így kezdhetem újra. Természetesen nem tudom és nem is akarom ugyanazt mégegyszer leírni. Kicsit szenvedős kutatást végeztem Akram után. A szenvedés csak a silány angol tudásom miatt volt, hogy megfelelően magyarosítsam a weblapján talált rövid életrajzot. Valamennyit azért mégis leírok ismét.

Akram Khan egy bangladeshi család gyermekeként született Londonban 1974-ben. 7 éves korában kezdte tánctanulmányait. Eleinte hagyományos indiai Kathak táncot tanult. Későbbiekben ezt kezdte egybegyúrni a kortárs technikákkal. Így alakítva ki sajátos táncstílusát, melyben remekül ötvözi a lágy mozgást a dinamikával. Jelenleg korunk egyik legismertebb szigetországi koreográfusa. 2008-ban egy nagyszabású darabot készített a Kínai Nemzeti Balettnek, melynek címe Bahok.

Egyszer már azt is leírtam, hogy kifejezetten jót tesz nekem ez a kis kutató munka, ugyanis eddig a nevén kívül semmit sem tudtam Akram Khan-ról.

A bejegyzés trackback címe:

https://davidfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr482164407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása